Vi anmälde oss i går till Newsdesk för att få ut pressreleaser.
Redan i morse blev vi uppringda av en trevlig person hos Newsdesk. Hon var suverän. Hon ville hälsa oss välkomna och ge oss tips på hur vi kan använda deras tjänst på bästa sätt. Hon var ärlig och sa att hon hoppades att vi senare skulle se värdet av att använda deras betalversion. Det vi upplevde som en skön serviceattityd skulle nog internt hos dem räknas som ett säljsamtal. Bra jobbat Newsdesk.
Jag minns när jag gjorde en serviceutbildning för fler än 1 000 personer på en bank. Vi tränade dem att ge bra service och på så sätt öka försäljningen. Deltagarna såg det inte som en till säljträning där de skulle "tvinga" på kunden något utan var i stället stolta över att leverera bra service.
Kaj Hattenhauer
onsdag 14 april 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.