onsdag 14 april 2010

Att vrida en stor organisation

Jag är nu i mitt uppe i ett större projekt där jag hjälper en ledningsgrupp i ett Nordiskt företag att få drygt 300 personer mer serviceinriktade. Företaget insåg att de tjänar mer pengar genom att ge bra service och behövde en partner som kunde hjälpa dem med det. Förutom serviceutbildning så var den viktigaste framgångsfaktorn att ledningen var engagerad. Jag träffade ledningen vid flera tillfällen och drog upp riktlinjerna för hur de skulle lyckas få sin personal mer serviceorienterad. Jag tränade samtliga fältchefer i coaching samt utbildade fem interna tränare så att de själva skulle kunna verkställa förändringen.

Just nu håller dessa fem tränare på att träna drygt 300 servicegivare i att ge sina kunder en riktigt bra serviceupplevelse. Vi mäter hela tiden framgången och just nu ser det riktigt bra ut.

Tack vare ledningens stöttning, coachning och engagemang kommer det att lyckas!

Det sköna är att kunden ser serviceträningen som ett sätt att sälja mer. Även säljarna går utbildningen.

Kaj Hattenhauer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.