måndag 5 maj 2008

Bra service säljer

Jag höll en utbildning för en kund på Rusthållargården i Arild. Personalen var helt suverän.

Under mina 20 år som tränare har jag varit på riktigt många flotta kursgårdar. Utbudet är stort och vad många chefer tycks missat är att det är männsikorna som jobbar där som avgör gästens belåtenhet. Deras beteende kan lyfta en dålig miljö och sänka en bra miljö.

På Rusthållargården hade vi både bra miljö och fantastisk personal. Deras attityd gjorde att vi hela tiden kände oss välkomna och viktiga. Dit vill jag åka igen!

Ett litet exempel: Vi var osäkra på om vi hade tagit två eller tre öl i bastun. I stället för att tjafsa valde personalen att ta betalt för två öl. Det är en härlig attityd som ger fler gäster.

Åter igen: Människors beteende påverkar kunden mer än produkten.

Kaj Hattenhauer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.