Svenskan har i tidningen Medievärlden blivit utsedda till årets annonsorganisation.
Juryns motivering:
"SvD har ställt upp mycket tydliga långsiktiga mål för att befästa sin position på Stockholmsmarknaden. Bland annat har de bestämt sig för att bli den bästa försäljningsorganisationen bland medier. De har bl a arbetat med kompetensutveckling, stärka säljkulturen genom att bygga små effektiva team och en stödfunktion som kallas SvD affärsutveckling. SvD:s resultat har stadigt förbättrats sedan 2005 och de tar markandsandelar målmedvetet. Därför är Svenska Dagbladet en av kandidaterna till Årets Annonsorganisation."
- Vi har jobbat väldigt målmedvetet internt för att stärka säljet så att var och en kan prestera utifrån sig själv. Vi skapade stödfunktionen för att stötta säljarna och hjälpa dem att att jobba mer strukturerat, säger Gunilla Asker, marknads & försäljningschef på Svenska Dagbladet.
Gunilla Asker tycker att Svenska Dagbladet lyckats bygga en annonsorganisation som är både kreativ och professionell.
- Det har varit bra tajming också. Vårt förstärkta sälj har fått jobba med nya produkter som baserats på kundinsikt.
tisdag 2 oktober 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.