torsdag 28 juni 2007

Kundjävel


Är i Idre på semester. Det är massor med folk här. Torget är fullt, det är en prisutdelning på gång. På stora skyltar läser jag att Café Tillfället är öppet varje dag från kl. 10.00. Nu är klockan ca 16.00. Efter en dag i den friska luften längtar jag efter en latte på verandan. Rycker i dörren till fiket och märker att det är låst? Inne ser jag folk i personaldräkter som fikar. De tittar på mig när jag rycker i den låsta dörren.

Jag känner mig som en kundjävel som stör dem. Är det här en effekt av lathet, dumhet eller bristande affärsmässighet?

Nu slapp de få mina pengar!

1 kommentar:

  1. Jag fick senare reda på att de hade så mycket folk där så de öppnar först caféet nästa vecka. Hur tänkte dom?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.