tisdag 26 juni 2007

Det kostar att försöka sälja

I augusti 2006 tog jag kontakt med några olika larmfirmor för att köpa ett larm till mitt hus. Idag den 26 juni blev jag uppringd av ett av dessa företag som undrade hur det gått.

Det var för sent, jag bestämde mig för nästan ett år sedan, och jag valde det företag som var mest på hugget, som följde upp sina förslag, som verkligen jobbade för affären och som visade att de ville ha affären.

Då den uppringande larmsäljaren får veta detta vill han skicka en faktura till mig för två timmars jobb med att projektera det hela. Glöm det!

I dag inser de flesta säljare att man måste ligga i för att få en affär, man måste lägga ner tid och engagemang. Det gäller även larmföretag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.