Det var lång kö till vårt favoritställe nere vid vattnet. Döm om vår förvåning då de säger att de ännu inte börjat med glass... Hur mycket intäkter tappade de där?
Så vi gick till Glass på hörnet. Där var det ännu längre kö. Jag gick in och spanade läget. Där inne stod en ensam tjej och försökte beta av kön. Tyvärr hade de ingen prislista uppsatt så många började med att fråga vad det kostar vilket gjorde att det tog längre tid än nödvändigt. De hade heller inte skyltar som förklarade vilka smaker glassen hade vilket ledde till ännu fler frågor och ännu längre tid. Vi och flera andra valde att avstå från att stå i den långa kön. Hur mycket intäkter tappade de där?
Vinnaren var Pressbyrån som snabbt och smidigt sålde sina väl skyltade GB-glassar.
Kaj Hattenhauer
Säljexpert
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.