Så vad gör framgångsrika säljorganisationer? Fem saker:
- Värde för kund. Vilket är ert existensberättigande? Vilket värde tillför ni kunden?
- Hitta rätt kunder. Vilka kunder uppskattar det värdet ni tillför?
- Etablera en kundrelationsprocess. Vilken typ av relation ska ni ha till kunderna i de olika segmenten?
- Bygg en stöttande säljorganisation. Se till att strategi, kultur och infrastruktur hjälper försäljningen.
- Ge medarbetarna rätt förutsättningar. Vilka attityder, kunskaper och färdigheter behövs för att möta kundens förväntningar?
Det blev en hel del diskussioner och aha-upplevelser under föreläsningen. Jag kommer att göra två till föreläsningar. En i Malmö den 27 oktober och en i Stockholm den 24 november.
Kaj Hattenhauer
Säljexpert
Jag lyssnade på din föreläsning i Malmö och uppskattade den mycket! Jag skrev ett kort inlägg om den i vår blogg ifall du vill kolla in det: www.foretagsutbildningarfolkuniversitetet.blogspot.com
SvaraRaderaTack Louise. Vad bra att du pongterar viktiga ord som "på riktigt" och "avgörande ögonblick". Lycka till med försäljningen.
SvaraRaderaHälsningar
Kaj